ul. Staszowska 7, 28-200 Staszów
tel. (15) 8667181

zpokoniemloty@wp.pl

Muzyka



>>>Muzyka 26.10.2020r.

Zdalne nauczanie od 26.10.2020r.


Muzyka klasa 7

22 czerwca 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Muzyka poważna z przymrużeniem oka.

2. Obejrzyj i posłuchaj. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=jj7t6MOOHEE

https://www.youtube.com/watch?v=zsFSmu7aGQc

https://www.youtube.com/watch?v=mv5Dhe-otnI

https://www.youtube.com/watch?v=4CHVZ1jCALo


15 czerwca 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Z muzyką dalej w świat.

Podręcznik str. 166- 167.

2. Zaśpiewaj piosenkę „Radość najpiękniejszych lat”.

Wersja wokalno-instrumentalna:

https://youtu.be/aWSZrchVVjE

wersja instrumentalna:

https://youtu.be/ED62DzUYqBA

3. Jeśli piosenka wprowadziła Cię w dobry nastrój, to zapraszam do tańca. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=EBBteybZdHY&feature=youtu.be

MIŁEJ ZABAWY


1 czerwca 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Na estradzie – pop, rock, muzyka rozrywkowa.

Podręcznik str. 151 – 157.

2. Przeczytaj informację z podręcznika.

3. Wykonaj polecenia. Wydrukuj, lub przepisz do zeszytu.

1. Uzupełnij podane zdania odpowiednimi wyrazami.

Pole tekstowe: rozrywkowej, jazz, rock and rolla, improwizacja

• _____________to styl muzyczny powstały w Ameryce na przełomie XIX i XX wieku.

• ______________________ polega na tworzeniu muzyki w trakcie jej wykonywania.

• Rock and roll należy do muzyki ________________________.

• Z __________________ wywodzą się liczne style muzyczne, miedzy innymi: rock, pop, disco.

2. Wymień trzy nazwiska polskich wokalistów rockowych oraz trzy nazwy zespołów rockowych z naszego kraju.

•wokaliści --------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• zespoły ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Uzupełnij notatkę na temat swojego ulubionego rodzaju muzyki.

• wykonawcy:___________________________________________________________

• espoły:_______________________________________________________________

• utwory:_______________________________________________________________.

UWAGA! WAŻNE!

Wyślij zdjęcie notatki z dzisiejszej lekcji do dnia 8.06.2020 na adres ulencjakar@wp.pl


25 maja 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Jazz, czyli wielka improwizacja.

Podręcznik str. 145 – 150.

2. Posłuchaj utworów jazzowych.

https://www.youtube.com/watch?v=BEERz_De9zQ

https://www.youtube.com/watch?v=CSZFk9VjD2U

https://www.youtube.com/watch?v=mpS6iUkOtfY

3. Przeczytaj informację z podręcznika.

4. Wykonaj polecenia. Wydrukuj, lub przepisz do zeszytu.

A. Uzupełnij zdania wyrazami z ramki w odpowiedniej formie.

Muzycy jazzowi, czyli ____________________, tworzą niewielkie zespoły nazywane _________________. Podczas koncertów często _________________, czyli wymyślają muzykę w trakcie jej _______________. Czasem wykorzystują popularne melodie jazzowe określane jako _________________.

B. Połącz imiona i nazwiska współczesnych polskich muzyków jazzowych z odpowiednimi wyrazami. Skorzystaj z dostępnych źródeł informacji.

Leszek Możdżer• •trąbka • • Andrzej Jagodziński

Jan „Ptaszyn” Wróblewski • •śpiew • • Michał Urbaniak

Tomasz Stańko • • fortepian • • Adam Makowicz

Urszula Dudziak • • skrzypce • • Zbigniew Siefert [czyt.: zajfert]

Krzysztof „Komeda” Trzciński • • saksofon • • Ewa Bem

C. Podaj nazwy co najmniej trzech festiwali muzyki jazzowej odbywających się w Polsce.

UWAGA! WAŻNE!

Wyślij zdjęcie notatki z dzisiejszej lekcji do dnia 29.05.2020 na adres ulencjakar@wp.pl

Jest to praca na ocenę.


18 maja 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Folk i country.

Podręcznik str. 139 – 144.

2. Przeczytaj informację z podręcznika.

3. Wysłuchaj nagrania piosenki pt: „ Pędzą konie”.

https://www.youtube.com/watch?v=8VLHittFkSk

4. Wyjaśnij pojęcia w zeszycie. Skorzystaj ze słowniczka muzycznego.

akompaniament-…………………………………………
burdon -……………………………………………………
akord -…………………………………………………….
trójdźwięk -………………………………………………
ostinato - ………………………………………………..


11 maja 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Z dziejów muzyki – muzyka XX w.

Podręcznik str. 132 – 138.

2. Przeczytaj informację z podręcznika.

3. Posłuchaj, a później co najmniej trzykrotnie zaśpiewaj piosenkę „Wrażenia”

https://www.youtube.com/watch?v=34aE7XzgDmk

4. Posłuchaj:
Claude Debussy, Światło księżyca

http://4. https://www.youtube.com/watch?v=ABxV9xKUfbc

Maria Pokrzywińska, Our life

https://www.youtube.com/watch?v=r0P5j7OOb90

Karol Szymanowski 1882-1937

https://www.youtube.com/watch?v=xUTMahcL4hM

Witold Lutosławski 1913-1994

https://www.youtube.com/watch?v=ceLJJH34q1w

Henryk Mikołaj Górecki 1933-2010

https://www.youtube.com/watch?v=eNJASEt1lSs

Wojciech Kilar 1932-2013

https://www.youtube.com/watch?v=ssVK-dSSo8o

Krzysztof Penderecki 1933-2020

https://www.youtube.com/watch?v=DUQiu4xa1lg

Sporządź notatkę o Krzysztofie Pendereckim korzystając z dostępnych źródeł. Pomocny może być lin

https://culture.pl/pl/tworca/krzysztof-penderecki


04.05.2020r.

>> Karta pracy


27 kwietnia 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Balet i taniec klasyczny.

Podręcznik str. 123 – 127

2. Zapisz krótką definicję:

Balet – dzieło sceniczne, w którym treści przekazuje się za pomocą muzyki i tańca.

3. Wysłuchaj fragmentów sławnych baletów:

- Jezioro łabęzie – Piotr Czajkowski -https://www.youtube.com/watch?v=C7Yi0CdtTc4

- Śpiąca królewna – Piotr Czajkowski -https://www.youtube.com/watch?v=C7ocJ5BQQKk

- Giselle – Adolphe Adam - https://www.youtube.com/watch?v=3TLSrI_hXEw

- Leo Delibes – Coppelia - https://www.youtube.com/watch?v=LDYKDfM5A5s

4. Obejrzyj fragment pt. „Taniec wieszczki cukrowej” z baletu „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego.

https://www.youtube.com/watch?v=Wz_f9B4pPtg

5. Obejrzyj filmik przestawiający taniec współczesny.

https://www.youtube.com/watch?v=khvcCpoFszM

6. Wyjaśnij, korzystając z dostępnych informacji w podręczniku i Internecie podstawowe pojęcia związane z baletem, zapisz je z zeszycie.

- paczka;
- baletki;
- primabalerina;
- trykot;
- tutu.

7. Na koniec odrobina humoru ;) Zobacz, bo warto

https://www.youtube.com/watch?v=MDy_XrWfxHY

https://www.youtube.com/watch?v=xsRNDo8Upys

Wyślij zdjęcie notatki z dzisiejszej lekcji do dnia 4.05.2020 na adres ulencjakar@wp.pl

Jest to praca na ocenę.


20 kwietnia 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Stanisław Moniuszko i opera.

Podręcznik str. 118 – 122

2. Posłuchaj, a później co najmniej trzykrotnie zaśpiewaj pieśń „Prząśniczka”:

https://www.youtube.com/watch?v=9D-6mTIaSZ0

3. Przeczytaj informacje z podręcznika – Omówienie życia S. Moniuszki: dom rodzinny i wychowanie patriotyczne, str. 119

4. Posłuchaj: mazur z opery „Halka”

https://www.youtube.com/watch?v=1qPH5odQ_Ss

5.Twórczość Moniuszki: pieśni – przeczytaj: podręcznik str. 120

6. Posłuchaj: pieśń „Dziad i baba”

https://www.youtube.com/watch?v=HILHqYeGu4s

7. Okres wileński w życiu S. Moniuszki – przeczytaj informacje, w podręczniku str. 120

8. Posłuchaj” Uwertura fantastyczna „Bajka”

https://www.youtube.com/watch?v=v_aG-4KWWvA&pbjreload=10

9. Przeczytaj wiadomości na temat formy muzycznej jaka jest opera – podręcznik str. 121 i 122.

10. Posłuchaj arii Skołuby z opery „Straszny dwór”

https://www.youtube.com/watch?v=vWq-8MxrklE

11. W zeszycie przedmiotowym wyjaśnij pojęcia: opera, aria, libretto.

12. Napisz krótką notatkę biograficzną o Stanisławie Moniuszce.


6 kwietnia 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Polonez. Opracowanie artystyczne muzyki ludowej.

Podręcznik str. 114 – 117.

2. Przeczytaj informacje z podręcznika.

3. Posłuchaj piosenki pt: „Pamięć w nas” i 2-3 krotnie ją zaśpiewaj.

https://www.youtube.com/watch?v=42CAIBIIIKQ

4. Posłuchaj utworów:
chodzony w wykonaniu kapeli ludowej

https://www.youtube.com/watch?v=f8L4J2UFlzo

Michał Kleofas Ogiński polonez „Pożegnanie ojczyzny”

https://www.youtube.com/watch?v=3NIwjX9kmFY

Wojciech Kilar polonez z filmu „Pan Tadeusz”

https://www.youtube.com/watch?v=dOJ7OHIgne8

Fryderyk Chopin Polonez A-dur

https://www.youtube.com/watch?v=h8LFJ6So_ss

Antoni Morzykowski polonez „W starym zamku”

https://www.youtube.com/watch?v=qrp-hw0rnds

5. Na podstawie tekstu w podręczniku sporządź notatkę wyjaśniającą, na czym polega opracowanie artystyczne muzyki, czyli stylizacja.


30 marca 2020

1. Zapisz temat w zeszycie.
Temat: Twórczość Fryderyka Chopina.

Podręcznik str. 105 – 113.

2. Przeczytaj informację z podręcznika.

3. Posłuchaj utworów F. Chopina

Walc a-moll, op. posth. - link https://www.youtube.com/watch?v=HtQRpmaaiCo

Mazurek C-dur – link https://www.youtube.com/watch?v=CRItp7q0K_s

Walc Es-dur – wersja tradycyjna - link https://www.youtube.com/watch?v=KaIUhzeio5k

Etiuda C-dur op.10 – wersja jazzowa – link https://www.youtube.com/watch?v=R6Zc2vKBF-4

Walc „Minutowy” - link https://www.youtube.com/watch?v=giTeaE11bQY

Polonez As-dur - link https://www.youtube.com/watch?v=m0olrJAmX60

4. Zapisz notatkę według planu:

- Formy muzyczne w twórczości F. Chopina.

- Tytuły utworów F. Chopina.

- Kogo i w jaki sposób zainspirowała muzyka Chopina?


28-10-2020, Marzena Sobiegraj
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.