ul. Staszowska 7, 28-200 Staszów
tel. (15) 8667181

zpokoniemloty@wp.pl

Język polski

15.04.2020 r.

Lekcja nr 12

Temat: J. R. R. Tolkien, jego dzieło i nasze pomysły.

Odczytajcie informacje wstępne związane z Johnem Ronaldem Reuelem Tolkienem oraz lekturą „Hobbit, czyli tam i z powrotem” (str. 208 – 209 podręcznika).

W zeszycie wykonajcie ćwiczenie 3 ze strony 210 podręcznika.

W przypadku pytań jestem do Waszej dyspozycji na grupie .

08.04.2020 r.

Lekcja nr 11

Temat: Ćwiczenia wprowadzające po przeczytaniu lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena.

Proszę o zrobienie przygotowanego dla Was testu na platformie Eduelo.

06,07.04.2020 r.

Lekcja nr 9,10

Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.

Proszę o przypomnienie sobie informacji, kiedy piszemy literę „ę”, a kiedy „ą” (strona 204 podręcznika).

Uzupełnijcie zdania odpowiednimi formami czasowników z „ą” i „ę”. (Ćwiczenia 1, 2, 4 str. 204 – 205).

Przepiszcie do zeszytu Nową wiadomość ze strony 205.

Uzasadnijcie pisownię wyrazów wymianą głosek (ćw. 5, str. 206).

Zapoznajcie się z regułami pisowni „om”, „on”, „em”, „en” (Nowa wiadomość, str. 206).

Wykonajcie w zeszycie ćw. 6. i 7. ze str. 206.

Jako utrwalenie poznanych wiadomości wykonajcie ćw. 8. – 11 ze str. 206 i 207 podręcznika.

03.04.2020 r.

Lekcja nr 8

Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt?

Najpierw proszę zrobić ćw. 9 ze strony 203.

Wysłuchajcie wzorowej recytacji fragmentu „Pana Tadeusza”:

https://www.youtube.com/watch?v=A1nVqPwxXNI&fbclid=IwAR3-O06Zj0JSUHj2xu_EYa_7dk8kJ8lrRDEY7J3XkqHVMu7DKdYdcBzs8nQ

Przeczytajcie wyjaśnienia trudnych słów (przypisy pod tekstem utworu).

Zróbcie w zeszycie ćw. 4 i 7 ze strony 203.

To ważny utwór Adama Mickiewicza. Proszę nauczyć się PIĘKNIE czytać (ze zwróceniem uwagi na znaki interpunkcyjne).

Powodzenia!

02.04.2020 r.

Lekcja nr 7

Temat: „Ech, muzyka, muzyka…”

Proszę o obejrzenie ilustracji i przeczytanie wiadomości ze strony 198 i 199.

W zeszycie wykonajcie ćw. 1,2 i 4.

Powodzenia!

31.03.-01.04.2020 r.

Lekcja nr 5,6

Temat: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki?

Przeczytajcie tekst Arkadego Klonowa „Tam, gdzie mieszka Muzyka” z podręcznika – str. 193 – 196.

Objaśnijcie w zeszycie, na podstawie słownika języka polskiego, znaczenie słowa „maestro”.

Jaka jest, Waszym zdaniem, rola muzyki i malarstwa jako sposobów porozumiewania się twórców z odbiorcami? – proszę się zastanowić.

Proszę o przepisanie definicji: „wyraz dźwiękonaśladowczy” z Nowej wiadomości (str. 196).

Proszę o zrobienie ćw. 10 ze strony 197. Pliki z odpowiednią muzyką proszę przysłać na grupę. Myślę, że wszyscy chętnie posłuchamy propozycji każdego z Was.

Pozdrawiam!

30.03.2020 r.

Lekcja nr 4

Temat: Czy na pewno wszyscy widzimy to samo?

Przeczytajcie tekst ze strony 192 podręcznika „Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa.”

Następnie proszę przygotować notatkę. W niej definicja „artysty znakomitego” (na podstawie przeczytanego tekstu).

Powodzenia!

Lekcja nr 2 i 3 26/27.03.2020r.

Temat: Przypomnij sobie!

Przypomnijcie zagadnienia omawiane w rozdziale 4 podręcznika (str. 188)

Po przeczytaniu tekstu „Lalki w ogniu” proszę w zeszycie wykonać ćwiczenia ze strony 189 i 190 (od 1 do 10)

Ćwiczenie 11 ze strony 190 proszę napisać i przysłać mi na adres: marzena.boron@wp.pl w piątek.

Proszę czytać „Hobbita” J.J.R. Tolkiena.

Pozdrawiam.

25.03.2020r.

Proszę o zapisanie lekcji nr 1 i tematu z datą 25.03.2020r.

Temat: Obrazy poetyckie w wierszu Danuty Wawiłow „Latem”

Proszę przeczytać wiersz ze strony 186 podręcznika.

Po przeczytaniu ćwiczenie 1, 2, 3 i 4. Proszę wynotować do zeszytu 3 epitety i porównanie.

Następnie ćw. 8 (proszę przypomnieć zasady pisowni wielką i małą literą).

W razie pytań jestem do Waszej dyspozycji na messengerze.

Zeszyt ćwiczeń>> Ćwiczenie

15-04-2020, Marzena Sobiegraj
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.