Język polski
15.04.2020 r.
Lekcja nr 12
Temat: J. R. R. Tolkien, jego dzieło i nasze pomysły.
Odczytajcie informacje wstępne związane z Johnem Ronaldem Reuelem Tolkienem oraz lekturą „Hobbit, czyli tam i z powrotem” (str. 208 – 209 podręcznika).
W zeszycie wykonajcie ćwiczenie 3 ze strony 210 podręcznika.
W przypadku pytań jestem do Waszej dyspozycji na grupie .
08.04.2020 r.
Lekcja nr 11
Temat: Ćwiczenia wprowadzające po przeczytaniu lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena.
Proszę o zrobienie przygotowanego dla Was testu na platformie Eduelo.
06,07.04.2020 r.
Lekcja nr 9,10
Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.
Proszę o przypomnienie sobie informacji, kiedy piszemy literę „ę”, a kiedy „ą” (strona 204 podręcznika).
Uzupełnijcie zdania odpowiednimi formami czasowników z „ą” i „ę”. (Ćwiczenia 1, 2, 4 str. 204 – 205).
Przepiszcie do zeszytu Nową wiadomość ze strony 205.
Uzasadnijcie pisownię wyrazów wymianą głosek (ćw. 5, str. 206).
Zapoznajcie się z regułami pisowni „om”, „on”, „em”, „en” (Nowa wiadomość, str. 206).
Wykonajcie w zeszycie ćw. 6. i 7. ze str. 206.
Jako utrwalenie poznanych wiadomości wykonajcie ćw. 8. – 11 ze str. 206 i 207 podręcznika.
03.04.2020 r.
Lekcja nr 8
Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt?
Najpierw proszę zrobić ćw. 9 ze strony 203.
Wysłuchajcie wzorowej recytacji fragmentu „Pana Tadeusza”:
Przeczytajcie wyjaśnienia trudnych słów (przypisy pod tekstem utworu).
Zróbcie w zeszycie ćw. 4 i 7 ze strony 203.
To ważny utwór Adama Mickiewicza. Proszę nauczyć się PIĘKNIE czytać (ze zwróceniem uwagi na znaki interpunkcyjne).
Powodzenia!
02.04.2020 r.
Lekcja nr 7
Temat: „Ech, muzyka, muzyka…”
Proszę o obejrzenie ilustracji i przeczytanie wiadomości ze strony 198 i 199.
W zeszycie wykonajcie ćw. 1,2 i 4.
Powodzenia!
31.03.-01.04.2020 r.
Lekcja nr 5,6
Temat: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki?
Przeczytajcie tekst Arkadego Klonowa „Tam, gdzie mieszka Muzyka” z podręcznika – str. 193 – 196.
Objaśnijcie w zeszycie, na podstawie słownika języka polskiego, znaczenie słowa „maestro”.
Jaka jest, Waszym zdaniem, rola muzyki i malarstwa jako sposobów porozumiewania się twórców z odbiorcami? – proszę się zastanowić.
Proszę o przepisanie definicji: „wyraz dźwiękonaśladowczy” z Nowej wiadomości (str. 196).
Proszę o zrobienie ćw. 10 ze strony 197. Pliki z odpowiednią muzyką proszę przysłać na grupę. Myślę, że wszyscy chętnie posłuchamy propozycji każdego z Was.
Pozdrawiam!
30.03.2020 r.
Lekcja nr 4
Temat: Czy na pewno wszyscy widzimy to samo?
Przeczytajcie tekst ze strony 192 podręcznika „Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa.”
Następnie proszę przygotować notatkę. W niej definicja „artysty znakomitego” (na podstawie przeczytanego tekstu).
Powodzenia!
Lekcja nr 2 i 3 26/27.03.2020r.
Temat: Przypomnij sobie!
Przypomnijcie zagadnienia omawiane w rozdziale 4 podręcznika (str. 188)
Po przeczytaniu tekstu „Lalki w ogniu” proszę w zeszycie wykonać ćwiczenia ze strony 189 i 190 (od 1 do 10)
Ćwiczenie 11 ze strony 190 proszę napisać i przysłać mi na adres: marzena.boron@wp.pl w piątek.
Proszę czytać „Hobbita” J.J.R. Tolkiena.
Pozdrawiam.
25.03.2020r.
Proszę o zapisanie lekcji nr 1 i tematu z datą 25.03.2020r.
Temat: Obrazy poetyckie w wierszu Danuty Wawiłow „Latem”
Proszę przeczytać wiersz ze strony 186 podręcznika.
Po przeczytaniu ćwiczenie 1, 2, 3 i 4. Proszę wynotować do zeszytu 3 epitety i porównanie.
Następnie ćw. 8 (proszę przypomnieć zasady pisowni wielką i małą literą).
W razie pytań jestem do Waszej dyspozycji na messengerze.
Zeszyt ćwiczeń>> Ćwiczenie