Innowacja pedagogiczna ,,Matematyka jest jak kurz, jest wszędzie i już !’’
Innowacja przeznaczona jest dla uczniów klas IV-V-VI. Celem projektu jest zaciekawienie uczniów, pobudzenie do kreatywności, twórczego i logicznego myślenia. Opiekunami projektu są nauczyciele mgr B. Ungeheuer i mgr W. Florkiewicz-Boś.
Praca w projekcie będzie polegała na realizacji zadań w kilku obszarach.
Czas trwania: 01.10.2023-31.05.2024
Cele projektu:
- Rozwijanie zainteresowań uczniów i kompetencji matematycznych zgodnie z ich możliwościami matematycznymi.
- Ukazanie wszechstronnego zastosowania matematyki w praktyce
( w prowadzeniu gospodarstwa ogrodniczego). - Integracja uczniów – odpowiedzialność za podjęte dzieło.
Cele szczegółowe:
- Uczeń widzi zastosowanie obliczeń matematycznych w prowadzeniu gospodarstwa ogrodniczego, zakupie i uprawie roślin.
- Zmienia jednostki powierzchni, wag i jednostki monetarne.
- Rozwija umiejętność myślenia oraz strategie wyboru.
- Uczy się pracować w grupie.
- Poznaje środowisko lokalne
Zadania w projekcie:
- Ułożenie testów zadań dotyczących funkcjonowania gospodarstwa ogrodniczego – praca w grupach. Zadania dotyczą ceny nasion, oprysków, sadzonek itp., jednostek powierzchni, wag i jednostek monetarnych.
- Konkurs fotograficzny ,, Matematyka jest jak kurz, jest wszędzie i już!’’
- Karty pracy:
- przeliczanie pól powierzchni, wag, pieniędzy - Wycieczka do lokalnego gospodarstwa ogrodniczego.
- Zajęcia praktyczne na terenie gospodarstwa ( obliczanie powierzchni np. tunelu foliowego do obsadzenia sadzonkami kwiatów, ustalenie cen sprzedaży kwiatów, dawkowanie oprysków itp.)
- Podsumowanie projektu zakończone wspólnym ogniskiem oraz wyłonienie osób nagrodzonych w konkursie.
Zakładane efekty projektu:
- Rozszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej-karty pracy.
- Uświadomienie uczniom zastosowania matematyki w gospodarce – konkurs fotograficzny.
- Rozwijanie w uczniach kompetencji w ciekawy sposób – wycieczka.
- Ewaluacja – sprawdzenie stopnia realizacji zamierzonego celu – ankieta ewaluacyjna.