PROJEKT „MATEMATYKA JEST WSZĘDZIE – LEKCJA W APTECE”
PROJEKT
„MATEMATYKA JEST WSZĘDZIE
– LEKCJA W APTECE”
„Projekt matematyka jest wszędzie – lekcja apteczna” przeznaczony jest dla uczniów
z klasy V i VI. Celem projektu jest współpraca uczniów a nie ocena. Opiekunami projektu
są nauczyciele mgr B. Ungeheuer i mgr W. Florkiewicz - Boś. Praca w projekcie będzie polegała na realizacji zadań w kilku obszarach.
Cele główne projektu:
1. Rozwijanie zainteresowań uczniów i kompetencji matematycznych zgodnie z indywidualnymi potrzebami i możliwościami uczniów.
2. Ukazanie uczniom wszechstronnego zastosowania matematyki w praktyce.
3. Integracja uczniów, - uczenie współodpowiedzialności za podjęte dzieło.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- widzi zastosowanie dokładnych obliczeń matematycznych w pracy apteki,
- zamienia jednostki wagi,
- rozwija umiejętność myślenia, argumentowania i wnioskowania,
- wzmacnia swoją naturę poznawczą,
- uczy się pracować w grupie,
- poznaje środowisko lokalne.
Zadania do wykonania w projekcie:
1. Ułożenie testów zadań dotyczących funkcjonowania apteki – praca w grupach. Zadania dotyczą: (średniej czas pracy apteki w tygodniu, ceny leków, jednostki wagi).
2. Konkurs plastyczny „Matematyka w aptece”.
3. Karty pracy:
- miary wagi, ·- zakupy.
4. Gry i zabawy związane z pracą apteki (kalambury).
5. Wycieczka do lokalnej apteki.
6. Zajęcia praktyczne w aptece.
7. Podsumowanie projektu – nagrody.
Zakładane efekty projektu:
-
Rozszerzenie i pogłębienie wiedzy matematycznej – karty pracy.
-
Uświadomienie uczniom wszechstronnego wykorzystania matematyki – plakaty.
-
Rozwijanie w uczniach kompetencji matematycznych w sposób ciekawy – wycieczka.
Ewaluacja: ·- sprawdzenie stopnia realizacji i zamierzeń projektu – ankieta ewaluacyjna.